• Wegens vakantie aangepaste tijden.
  • Week 28 en 29 op afspraak open.
  • Week 30, 31 en 32 gesloten.
Home » Assortiment » Pendix eDrive ombouwsets

Pendix eDrive ombouwsets

Pendix is een upgrade set van het zogenaamde middenmotor principe. Het Pendix trapondersteuning systeem past op bijna elke fiets, of het nu gaat om een stadsfiets, trekkingfiets, bakfiets of mountainbike, waardoor je favoriete fiets een e-bike wordt. Hiervoor zijn slechts drie hoofdcomponenten nodig: motor, trapas en batterij. Maar wat zijn de kosten om uw fiets te voorzien van de Pendix trapondersteuning?

Pendix eDrive 300

€ 1.549,00

Pendix eDrive 300

€ 1.549,00

Met de Pendix eDrive 300 geniet u al van het ultieme rijplezier voor afstanden van 41 km tot 79 km lengte. Op weg naar kantoor, in de stad of op het platteland, de 250 watt motor ondersteunt uw trappen absoluut geruisloos. 

Pendix eDrive 500

€ 1.749,00

Pendix eDrive 500

€ 1.749,00

Met de Pendix eDrive 500 kunt u dankzij de hogere batterijcapaciteit genieten van een autonomie van 62 km tot 120 km. Op weg naar kantoor, in de stad of op het platteland, de 250 Watt motor ondersteunt u absoluut geruisloos.


Met de Pendix eDrive 300 Bromptogeniet u al van het ultieme rijplezier voor afstanden van 41 km tot 79 km lengte. Op weg naar kantoor, in de stad of op het platteland, de 250 watt motor ondersteunt uw trappen absoluut geruisloos. 

Met de Pendix eDrive 500 Brompton kunt u dankzij de hogere batterijcapaciteit genieten van een autonomie van 62 km tot 120 km. Op weg naar kantoor, in de stad of op het platteland, de 250 Watt motor ondersteunt u absoluut geruisloos.


Wat is een Pendix middenmotor?

Middenmotor, voorwiel of juist de achterwiel motor?
Anno nu zegen wij dat er eigenlijk maar 1 keuze is om uw fiets om te bouwen naar elektrisch en dat is de middenmotor.
Zoals de woorden het al zeggen bevind  de voorwiel motor zich in de naaf van het voorwiel, achterwiel motor in de naaf van het achterwiel en de middenmotor kan op diverse manieren worden gemonteerd. Veel voorkomende situatie bij de middenmotor is dat het frame is aangepast aan de montage van de middenmotor. 
Bij de Pendix middenmotor wordt de motor geplaatst op de linkerzijde van de crank. Hierdoor drijft de Pendix middenmotor direct de trapas aan, zonder tandwielen of andere overbrengingen.
De positie van de middenmotor geeft tal van voordelen.
Dit geldt dus ook voor uw omgebouwde fiets naar elektrisch.

Hierbij een aantal voordelen van de middenmotor:

  • Ideale balans doordat het gewicht van de midden motor en de accu verdeeld wordt over voor en achter wiel.
  • Laag zwarte punt, dat zorgt voor een hele goede wegligging.
    De midden motor bevind zich op het laagste punt van de fiets namelijk de trapas.
  • Uw remsysteem blijft intact omdat het niet nodig is wielen te vervangen.
  • Schakelsysteem blijft zoals voor de ombouw dit om dezelfde reden als met remmen.
  • De Pendix middenmotor drijft net als bij fietsen zonder ondersteuning de ketting aan.
    Hierdoor blijft het natuurlijke fiets gevoel het zelfde als een fiets zonder ondersteuning.

Nog meer voordelen van de Pendix middenmotor:

  • Gunstig in prijs
  • Perfecte kwaliteit "Deutsche Grundlichkeit"
  • Zeer snel leverbaar
  • Duurzaam
  • Geen onderhoud
  • Eenvoudige bediening
  • Grote actieradius
  • Vertrouwd
  • Enorm krachtig
  • Stijlvol
  • Super stil
  • Allround functies
  • Natuurlijk fietsgevoel
  • Waardevast
  • Toe te passen op eigenlijk iedere fiets
  • Te combineren met allerlei aandrijvingen of het nu een riem/belt of ketting betreft